“..amikor elakad a lélegzeted…”

JÓ GYAKORLAT
"A buddhistáknak van egy jó kis gyakorlatuk: hétvégenként egy füzetbe felírják, hogy a héten mi hozta ki õket a sodrukból.
Mitõl féltek, miért haragudtak, min háborodtak fel - csak röviden, emlékeztetõ szavakban.
Egy hónap múltán aztán végignézik a listát, és figyelik magukat, mi az, ami még mindig bántja, felháborítja õket, és mi az, aminek már nincs jelentõsége számukra.
Azokat kihúzzák. Ilyenkor néha döbbenten látja az ember, hogy milyen marhaságokon izgatta fel magát.
Olyasmiken, amiknek napok, hetek elmúltával már semmi jelentõségük sincs.
Ilyenformán idõvel kirajzolódnak aálmodik a nyomorz érzelmileg valóban fontos dolgok.

Popper Péter: Lélekrágcsálók1. Dobd ki a haszontalan számokat!
Úgymint kor, súly, vérnyomás stb.
Hadd aggódjanak a doktorok ezek miatt.
Emiatt fizeted "õket".
2. Csak vidám barátokat tarts!
A rosszkedvûek lehúznak.
3. Tanulj folyamatosan!
Tanulj többet a számítógéprõl, autókról, kertészkedésrõl, és mindenrõl!
Soha ne hagyd az agyadat pihenni!
"A pihenõ agy az ördög mûhelye".
Az ördög neve "Alzheimer".
4. Élvezd az egyszerû dolgokat!
5. Nevess gyakran, hangosan és hosszan!
Nevess, amíg ki nem fulladsz!
6. Néhány könny esik néha.
Tûrj, gyászolj, és menj tovább!
Az egyetlen személy, aki egész életünkben velünk van az magunk.
ÉLJ, amíg élsz!
7. Vedd magad körül olyan dolgokkal, amiket szeretsz!
Legyen az család, háziállat, emléktárgy, zene, növények, hobbi, akármi.
A te otthonod a te menedéked.
8. Menj sétálni az utcára, vagy a szomszéd megyébe, vagy idegen országba!
9. Mondd az embereknek minden lehetõséget kihasználva, hogy szereted õket!

10. ÉS MINDIG EMLÉKEZZ:
Az életet nem a lélegzetvételek számával mérjük, hanem azokkal a pillanatokkal, amikor elakad a lélegzeted.


Címkék: , , ,